Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 31 mars 2014

Måla med filmjölk

Det finns en sida på facebook som heter "Återbruka mera" där människor kommer med alla möjliga tips om allt mellan himmel och jord. Många har tipsat om hur man kan göra eget insynsskydd på fönster genom att måla med filmjölk! Bara att tejpa med maskeringstejp och måla fil med roller eller svamp! Enl de som testat sitter det tills man putsar fönstren och det blir ingen lukt. Jag har testat på tvättstugefönstret nu i kväll och det ser ut som det blev riktigt bra! Ser väl bättre hur det ser ut i morgon när det är ljust. Enkelt och billigt! 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev ju jättebra det där ju :) Jag undrar, bara fil precis som den är, eller ska den spädas ut och.. roller eller pensel? mvh Malin

Cattis sa...

Bara fil precis som den är! Jag duttade med en disksvamp, men roller fungerar nog jättebra också! // Catarina