Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 16 mars 2014

Kreativ söndag

Idag har jag hunnit med mycket måste jag säga! På fm åkte jag till Dollarstore och kikade lite. Köpte servetter och en sprayfärg ifall jag skulle få för mig att pyssla lite... När jag kom hem testade jag färgen på ett trähjärta på fot och på en tom Glossybox. Tänkte att man kanske kan göra en tavla med nåt ordspråk eller nåt av den... Det var ganska svårt att spraymåla och sakerna ligger kvar ute i en kartong än så länge, vi får väl se om det blir nån fortsättning på det hela....
Till fika mitt på dagen bakade jag "Ketobollar", typ lchf negerbollar, fast med kokos i. Inte supergoda men helt ok till kaffet när man är sugen på nåt gott. När jag ändå var i bakartagen gav jag mig in på ett nytt lchf brödrecept. Det såg godare ut än de var.... men funkar i nödläge när man är brödsugen! Sen var Ann och jag på en promenad runt nattviken, 6,4 km visade appen att vi hade gått. Lite småkallt ute idag, är ju bortskämd med plusgrader sen flera veckor tillbaka!
Till middag gjorde jag lax i ugn med sås av grädde och creme bonjour-ostar/gräslök. Mumsigt värre! Känner mig  nöjd med dagen och nu sitter jag i soffhörnet under en filt och myser. Har som vanligt tänt en massa ljus, räknade just till 24 stycken. Det gäller att passa på, snart är det slut på "ljussäsongen"! I morgon är det måndag vilket innebär att gofisarna kommer hem!


4 kommentarer:

Fangoria sa...

Låter som om du haft en härlig helg!

Cattis sa...

Det har jag absolut haft!:-)

Cecilia sa...

Det ar sa skont med sanna "hinner med en massa utan att kanna sig stressad" dagar! :)

Cattis sa...

Håller med dig Cecilia!