Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 3 mars 2014

God "hitta på-middag"

Ååh vilken god middag jag gjorde idag! Är så trött på all mat så ibland måste man förnya sig. Hittade på i huvet och måste skriva ner det så jag kan göra det igen! Gjorde en sås av kycklingfärs. Det här hade jag i:

Kycklingfärs
Kycklingfond
Röd Currypasta
Creme fraiche
Grädde
Tomatpure
Soja
Gul lök
Vitlök
Salt o svartpeppar

Kokade äggnudlar till barnen och "lchf-nudlar" till mig. Mycket mumsigt!
Den här veckan är det sportlov. Thea är dock på fritids, i alla fall till viss del. Någon dag kanske hon hellre vill vara hemma m brorsorna, hon får välja lite. 

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Det låter jättegott! Vad innehåller "lchf-nudlar"?? =)

Cattis sa...

De är tydligen gjorda av nåt som heter konjacrot, vad nu det är? De heter Shiratakinudlar och finns att köpa både på Ica o Willys. Ganska smaklösa, men ett helt ok alternativ.