Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 5 mars 2014

Onsdagskväll

Ååh vad veckan har känts lång, det är bara onsdag och det borde ha varit fredag typ igår känns det som! Det är sportlovsvecka vilket innebär färre barn och färre personal på jobbet. Delvis skönt, delvis segt och tråkigt, nog är det bättre när allt är som vanligt allt! Och så känner jag mig stressad över att Thea är på fritids! TROTS att hon själv vill det, hon hade möjlighet att vara hemma med brorsorna eller följa mig på jobbet, men hon ville hellre gå på fritids. Så varför känner jag mig stressad över det? Dumheter, jag vet. Det är bara den där känslan, att jag vill att barnen ska känna sig lediga när de kan vara lediga. Hon går i alla fall själv dit till kl nio på mornarna så hon inte behöver kliva upp så tidigt. Ställer alarmet på hennes mobil så hon vet när hon ska gå. Nåja, om nåt år kan vi säga upp fritidsplatsen och hon förmodligen vill vara hemma själv. De gör en massa roliga saker på fritids den här veckan i alla fall, de åker på olika utflykter, har bakat semlor och i morgon ska de åka till Högslätten och åka skridskor, veckans höjdpunkt tycker Thea! Kul!
Idag kom mina nya jobbartofflor och de var alldeles perfekta, skönt! Nu ska jag tjata Thea in i duschen, samma jobbiga procedur varje gång, längtar tills den dagen kommer då jag slipper tjata om det. Vet ju att den dagen kommer, grabbarna var likadana när de var yngre, men nu är det inga problem... Hon HAAATAR att duscha skriker hon. alldeles högröd i ansiktet av ilska över mitt tjat. Men nu är det dags om det ska bli nån mästerkock på tv:n om en halvtimme! ;-)
Mina fina rosor som jag köpte till mig själv i fredags står lika fina fortfarande, otroligt!!! Titta vad fina de är!

2 kommentarer:

Lottis sa...

Håller med om att veckan känts otroligt lång men imorgon är det fredag!!!

Cattis sa...

Jaaaaa, ääääntligen fredag!!!!!😃