Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 2 november 2013

Tänder ljus...

Idag är det dagen då vi ska tänka lite "extra" på nära och kära som inte finns hos oss längre. Nu är det ju så att våra tankar finns där väldigt ofta i alla fall så den här dagen är inte så märkvärdig egentligen. Hur som helst plockade jag ner mina speciella ljusstakar från hyllan och tände ett ljus för mormor och ett för morfar. Dessa ljusstakar fick jag av dom när jag slutade nian och en lapp där det stod: "När du använder dessa ljusstakar i framtiden ska du tänka på mormor och morfar som önskar dig allt gott i livet!" Jag tror jag har berättat om dessa förut här på bloggen, men det var länge sen. Jag tänker alltid på de orden då jag använder de ljusstakarna, och just idag passar de extra bra. Thea plockade dessutom ner deras bröllopsfoto och ställde framför, det gjorde det hela ännu mer speciellt. Tänk, nu har jag själv tre barn var av ett som går i nian precis som jag gjorde då.... Det är konstigt hur livet flyter på.
Jag saknar min mormor och min morfar så himla mycket.

Inga kommentarer: