Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 2 november 2013

Lurad

Idag skulle jag och barnen vara ekonomiska och ta bussen ner på stan i stället för bilen eftersom det är gratis att åka buss på lördagar. (Ja, jag är en fattiglapp!) Vi brukar aldrig utnyttja det, men tänkte till den här gången, trodde vi.
Skyndade oss för att hinna i tid till bussen, Thea skrev till och med en lapp till Jonta så han skulle veta vart vi var...=)... Bussen kom aldrig. Då kom vi på att det ju är helgdag idag, så det går ju inga bussar! Typiskt. Så det får väl bli bilen sen då i stället. Om det ens är öppet på stan idag? Snorhalt var det ute också. Och värsta tjock-isen på rutorna, så nu sitter motorvärmaren i så bilen får tina en stund... Jag är bara så glad över varje dag som går utan snö så jag ska inte klaga!

Inga kommentarer: