Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 4 november 2013

Böcker

I fredags började ju Thea läsa en "riktig" bok: "Greta- Girarrälvan". Sen har hon kämpat på hela helgen med denna bok. Många svåra ord som hon inte kunnat läsa, men har då bett om hjälp. Och igår kväll hände det! Hon läste ut boken!!! Och hon var så otroligt lycklig över det...! Så himla kul! Jag var själv en riktig bokmal i hennes ålder. Minns att på min 8-årsdag önskade jag mig bara böcker, och fick det också! Och jag läste och läste... Det är så härligt med en riktigt bra bok, ska bli spännande att se om det nyfunna intresset håller i sig.

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Underbart, har också alltid varit en bokmal och älskat bibliotek och doften av böcker, bar hem tunga kassar med böcker till mig och lillebror när jag var barn...och jag hoppas verkligen att mina barn också kommer fortsätta tycka om böcker, det är så mycket man får uppleva i böcker som annars missas!

Cattis sa...

Kan bara instämma...