Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 21 november 2013

Ja Tack!

Jag får verkligen öva mig på att säga ja tack just nu, och ta emot hjälp från helt oväntade håll! Eftersom ingen jag "känner" har möjlighet att hjälpa mig att bära möbler så lade jag ut en förfrågan om frivilliga på facebook. Fick napp av en pappa på jobbet och Theas kompis föräldrar. Dessutom har två arbetskamrater anlitat sina gubbar! I vanliga fall hade jag så klart inte tagit emot hjälp från såna jag inte riktigt känner, men nu har jag inget val. Jag uppskattar hjälpen så otroligt mycket, de förstår nog inte riktigt hur mycket det betyder. Är sååå tacksam! Dessutom är det nyttigt för mig att lära mig ta emot hjälp. Det är något jag alltid haft svårt för. Belasta andra känns jobbigt. Men i detta fall...JA Tack! 

Inga kommentarer: