Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 25 november 2010

Pepparkaka

På årets Luciafirande ska lillgumman vara pepparkaka. Vi hittade en gammal dräkt efter Edvin och då bestämde hon sig för att vara det i stället för Lucia. Lite kul att hon inte väljer det allra tjejigaste tjejigast i år. Och skönt för mig att slippa handla nytt för en gångs skull. Förra året hade hon vattkoppor på Lucia och fick lussa för oss hemma i stället. Edvin ska vara stjärngosse i år, för första gången. Ser fram emot Luciafirandet. Det, och skolavslutningen får mig alltid att gråta, det är det allra finaste på hela året. Det som skolan anordnar är i mina ögon helt fantastiskt. Magiskt.

2 kommentarer:

Christina sa...

Årets snyggaste pepparkaka!!!

Anonym sa...

Håller med dig, skolans är helt magiskt.Skönt att höra att det är fler som gråter. De behöver bara tåga in så vattnas det i ögonen.
Har alltid gillat Lucia, men det blev ngt extra det år Ellen föddes. Då Lussade BB personalen för oss. Hon skulle ju själv varit född den 13 men kom den 11!

Linda