Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 9 november 2010

Önskar jag kunde gå i ide

Läser på facebook om snön som kommit överallt till allas stora glädje! Jag känner mig anti och irriterad när jag läser det. Jag borde tänka att "lyckliga dom som gillar snö", men i stället tänker jag att de har nåt fel som gillar snö eller att de hittar på att de gillar snö. I min värld finns det inte att man ens kan tycka om det lite grann. Jag tycker att man skulle kunna ha ett tillval i sitt liv. Man borde kunna välja att gå i ide från oktober till mars. Jag skulle med glädje kura ner mig och vakna till liv när träden får knoppar och fåglarna kvittrar. Lyckliga är de djur som har denna förmån.
Gruvar mig för i morgon, det sägs att snön ska komma hit då.

2 kommentarer:

Linda sa...

Instämmer till 100% :) De som säger sig gilla snö är inte riktigt normala ;) Jag gillar julen och under december kan det få ligga ett tunt, tunt snötäcke men det räcker. Hatar när man måste skotta, och hatar verkligen den vidriga kylan. Nä vår, sommar och höst går fintfint, men vinter? Den årstiden skulle jag kunna klara mig utan. Man bor verkligen i fel land.

tildan sa...

usch det visste jag inte, hörde bara genom karin att det var en familj med små tvillingar... hoppas de andra också får hjälp och att dom iaf hade hemförsäkring...

och idag vill jag också gå i ide...