Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 28 november 2010

Nattens bravader, del 2

... Skulle promenera ner på julskyltningen och upptäckte till min fasa att plånboken inte fanns i väskan! Hjälp, fick sån panik så jag började grina! Vilken klantskalle man är! Vet att jag betalade taxin med kortet som jag så klart hade i plånboken, sen lade jag förmodligen ifrån mig den när jag skulle skriva under på kvittot. Nu blev jag hysteriskt rädd att jag hade tappat den i snön på backen när jag klev ur taxin. Ringde taxi, men kom till Sundsvall, de kunde inte koppla mig till Härnösand förrän i morgon.... *dåligt*. Paniken steg, jag gick ut och letade i snön...Ingen plånbok! In igen, ringa och spärra kort.... Promenad ner på julskyltningen utan en krona på fickan. Såg framför mig hur jag under morgondagen skulle få sitta o ringa och fixa nya kort, nytt körkort osv... Men DÅ, just när jag går där på stan, så ringer en vänlig herre, nämligen taxichauffören som körde oss, och sa att han funnit min plånbok under sätet i taxin! Åh vad glad jag blev! Han erbjöd sig dessutom att köra den hit till mig, så han ska ringa igen vid fyratiden, och då får jag den åter! Vilken fantastiskt snäll människa!!!! Min första tanke var att jag skulle köpa en blomma till honom, men sen kom jag på igen att alla pengar ligger i plånboken ju....så det gick ju inte.
Vilken lycka. Förstår inte att jag hade hela plånboken med mig ut, jag brukar alltid ta ut pengarna och ha de lösa och lämna plånboken hemma, just i fall såna här saker ska hända...Men inte denna gång, tanken hade inte ens slagit mig, det märks att man är ovan att gå ut... Men nästa gång får plånboken allt stanna hemma! Slutet gott, allting gott.

3 kommentarer:

Christina sa...

Vilken helg du har haft... Den glömmer du nog inte i första taget.

Anonym sa...

*asgarv*
Vilka bravader! Men det är inget annat att vänta när man är ute med Lottis. På något vis ser hon till så att det händer grejer. Jag har ju varit med om en del i hennes sällskap och helt riskfritt är det inte...
Tur att det finns ärliga människor. Förstår din panik när du inte hittade plånboken. Huga!
/B.

Madde sa...

Usch vilken panik! Men skönt att det finns ärliga och snälla människor! Vilket sammanträffande att han ringde precis när du gick o grubblade oxå.. Skönt att det blev ett lyckligt slut på sagan om När Catarina o Lottis skulle se Nordman. :)