Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 30 november 2010

Magsjuka och jordbävning (!)

När Thea vaknade klagade hon att hon hade ont i magen och mådde illa.... "jaja, det går nog över när du äter lite", sa jag och ställde fram frukost.... Men när hon ätit några tuggor var hon alldeles likblek och sa att det känns som hon ska kräkas. Eftersom det går magsjuka på förskolan törs jag inte skicka iväg henne, så då fick jag ringa och säga att vi blir hemma idag och i morgon. Fyy vad tråkigt. Hoppas, hoppas inte att det kommer nån magsjuka nu.... Hon ligger i soffan o ser på tv och mår illa. Bläh. Själv har jag en mystisk förmåga att alltid klara mig från just magsjuka, vilket jag är väldigt tacksam över... Har inte haft det sen jag var tolv år, ändå har jag jobbat i förskola i över tretton år nu och torkat en och annan spya....(!) Mystiskt det där att man verkar bli immun mot vissa saker. Men skönt så klart!

Tro vad jag ska hitta på idag nu då? Hade jag vetat igår att jag skulle bli hemma så hade jag inte behövt stressa så med högskole-uppgiften, men jag satt uppe till halv tolv igår och skrev och skickade in den, så det är klart! Fast det finns tyvärr fler uppgifter att göra....kanske lika bra att göra dom så jag har det gjort? Fast jag skulle verkligen behöva städa här också, det finns en och annan dammråtta på golvet. Hm....

Igår kväll vid sextiden hade vi ett jordskalv här i Härnösand. Jag undrade vad det var som hände, det lät som hela huset skulle explodera och det började skallra i ljuslyktor o annat. Barnen och jag bara stirrade på varandra och fattade inget. Misstänkte dock ganska snabbt att det var ett jordskalv eftersom jag inte hittade någon annan logisk förklaring. En stund senare läste jag på facebook och aftonbladet att det var så. Läskigt. Det var tredje gången sen jag flyttade till denna lilla stad som jag var med om det, men det här kändes som det "största". Stackars alla som är med om "riktiga" jordbävningar.

Inga kommentarer: