Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 14 november 2010

En bra budgetvariant??

Jag har aldrig varit nån modemedveten tjej som gillar att shoppa kläder och skor. Det har alltid känts mest som ett nödvändigt ont, och jag tror det mest beror på att det känns som min kropp inte passar i några kläder som finns. Jättelånga ben, jättelånga armar, en bauta-mage och stora fötter som dessutom alltid får skavsår av nya skor även om de är lagom. Lite oproportionelig skulle man kunna kalla det? Därför lägger jag ytterst lite pengar på kläder till mig själv.

Något jag däremot är mer "noga" med så är det mitt hår och min hy. Vill helst ha "riktigt" schampo från salong och "bra" hudvårdsprodukter, även om de kostar lite mer än de man kan köpa på Ica. Detta är inte direkt något som påverkar mitt utseende, det är ju inget som syns, men det är känslan. Min hud är helt annorlunda om jag använder en bättre kräm än en "billigare", och eftersom jag fortfarande lätt får finnar o dyl så kostar jag gärna på lite bättre produkter till mitt ansikte.
Just nu är jag dock en fattiglapp efter alla kostnader som flytten medfört, så jag ansåg mig inte ha råd att köpa en "dyr" ansiktscreme för tillfället, men jag måste ju ha en när den gamla är slut, så därför bestämde jag mig för att köpa en budgetvariant igår när vi var i Birsta. Det blev en Oil of olay. Jag måste säga att nu efter två gångers användande så är jag positivt överraskad. Den känns väldigt skön o bra, jämfört med andra billiga varianter jag har provat. Hoppas det inte poppar upp trettiofem finnar efter nån dag bara! Hur som helst, kul när man hittar en billigare variant som verkar bra!
Nåja, nog pratat om "skönhetstrams"....

Madde o jag pratade om i helgen att det vore kul om vi kunde träffas nån helg tillsammans med Camilla (vår äldre syster), framöver. Det är ytterst, ytterst sällan det händer och vi bara pratar om det. Nu bestämde vi oss för att boka en helg redan nu, även om det blir långt fram. Snart är det jul o allt vad det innebär och sen åker Madde till Thailand i tre veckor, så vi räknade ut att det skulle kunna vara praktiskt möjligt första helgen i februari. Tro det eller ej, men både Madde, Camilla o jag kunde den helgen, så nu har vi bestämt att de kommer hit den helgen! Kul att ha nåt att se fram emot i tråkig vintertid. Det ska verkligen bli jätteroligt!

Nu ska jag gå och lägga mig, i morgon är det måndag och mina underbara barn kommer hem igen! =)

Inga kommentarer: