Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 2 juli 2013

Min farfars dikter

Min farfar dog när jag var väldigt liten, bara några månader har jag fått berättat för mig. Många år efter hans bortgång hittades dikter som han skrivit på trettiotalet. Helt fantastiska dikter-som verkligen berör. Dessa dikter har jag skrivit av och förvarat i ett skåp i alla år. Läser dom ibland och förundras över vilken djup människa han måste ha varit- även om jag inte tror att det visade sig utåt.
När jag var hos pappa på besök i midsommar kom han på en briljant ide! Han tyckte att jag skulle fråga Jonathan om han kan sätta musik till texterna?
Nu i kväll frågade jag Jonathan. Han blev glad och såg det som en utmaning! Jag överdriver inte nu, men på 5-10 minuter hade han satt musik till en av dikterna och det blev så vackert, så vackert. Tårarna rann efter mina kinder... Nu sitter han och "finslipar" på den, och jag tycker det är helt fantastiskt. En dikt som min farfar skrev för typ 75 år sedan har nu min son skrivit musik till! Häftigt tycker jag! Kan knappt vänta till pappa får höra det här! Han kommer inte att bli besviken!

7 kommentarer:

Fangoria sa...

Låter verkligen vackert, vilken underbar idé!!

Catarina sa...

Ja det var en riktigt bra ide! :-)

Helen sa...

Nu sitter t o m JAG och blir tårögd - fantastisk ide!

madde sa...

Åå vad jag är nyfiken!

Catarina sa...

Ja, det är så himla bra! Har fått tillåtelse av Jonta att lägga upp videon när han sjunger den, men då funkar det naturligtvis inte! Krångel....=/

Linda sa...

Vilken underbar idé! Blir nyfiken på att höra :)

Catarina sa...

Ja jag hoppas att jag får till det så jag kan ladda upp videon här på bloggen, fattar inte varför det ska krångla så!!!