Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 26 februari 2012

Tacopaj utan kolhydrater

Igår åt vi Tacopaj a´la LCHF. Faktiskt riktigt god om man vill dra in på kolhydraterna... Till åt vi guacamole.

Tacopaj
Pajskal: 4 ägg
                        1 dl grädde
                        2 msk smör

Smält smöret i formen i ugnen. Ta ut och slå på äggstanningen. Grädda "skalet" i 225 grader tills det fått mycket färg och "stannat". Ta ut och häll i fyllningen:
                                
                                 400 gram köttfärs
                                           1 krossad vitlöksklyfta
                                 smör till stekning
                                1 msk tomatpuré
                                 2 msk tacokrydda
                        0,5 dl vatten

Låt allt puttra ihop tills vattnet är borta.

Toppa med:
                  1 dl grädde
                                  0,5 dl creme fraiche
                          2 dl riven fet ost
                      skivad gul lök
                                            haverade körsbärstomater

Blanda ihop grädden, creme fraichen och osten och bred över köttfärsen. Lägg tomater och lök överst. Grädda 10-15 minuter tills pajen fått lagom med färg.


Inga kommentarer: