Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 31 december 2016

2016- året då jag började leva igen!

Det är faktiskt så det känns, det har varit det absolut roligaste året på många, många år! Hela året präglas av ett glädjerus verkligen, såå många roliga minnen att se tillbaka på. De tråkiga sakerna har varit ovanligt få, det roliga segrar överlägset!

Jan: Fick börja arbeta heltid med administration- en dröm jag länge haft! Fick oväntade välkomna pengar från f-kassan för jag hade fått för lite bostadsbidrag. En kall månad vädermässigt.

Feb: Fick fel på Golfen, blev döless och sålde den och köpte en Clio. Fick mitt första egna kontor på jobbet- härlig känsla!

Mars: Åkte till Sveg och firade påsk, fick besök av Madde, fick besked om att jag skulle få tillbaka en fin summa på skatten. Började smida utlandsplaner med Gunilla.

April: Skrev på mitt admin-avtal, bokade resa till Kreta, var på min första mammografi, var på min första felfria bilbesiktning, påbörjade en kurs i svenska som andra språk som jag sedan hoppade av. Thea fyllde 11.

Maj: Min första utlandsresa på 8 år blev äntligen av! En tjejmiddag hos mig slutade med party och utgång på Kajutan. Började smått planera/söka lokal för min kommande 40-årsfest.

Juni: En sväng till Madde med en ovanligt rolig biltvätt, en sväng hem till S-hamn, sommarfix på gården, midsommar med tältning, skolavslutningar, flytt med jobbet, Vårruset i Sundsvall och full planering av festen!

Juli: Jag fyllde 40 och fick uppleva den roligaste festen i mitt liv med alla nära o kära samlade! SÅ roligt och SÅ tacksam över att alla bidrog till att den kunde genomföras! Edvin fyllde 14, Bilbingo med vinst, Sveg och Sandsjö, härlig semester med varma Smitningen-dagar, stugcamp med Gunilla i Sundsvall, utgång på E-street, ja, hur hann jag med så mycket roligt på en o samma månad kan man undra?

Augusti: Kära mor fyllde 60 och vi hade ännu ett lyckat kalas! Träffade Veronica i Sundsvall, åkte till Stockholm med mamma, var på 40-årskontroll och en tand gick sönder o skulle kosta 12000 att laga! (Drog ut den senare i stället)

September: En varm o härlig höst, grillkväll på Sälsten, en dagstripp till Umeå, bilen gick sönder för dyra slantar, Jonta fyllde myndig.

Oktober: Besök av finaste vännen Monika, besök av Madde med biobesök, jobbdag i Östersund med SNÖ-shopping, en fantastiskt rolig personalfest hos mig och tråkiga besked om varsel på jobbet.

November: Mer dyster månad än de övriga, ett rejält snöfall kom, halkade och var nära att bli överkörd, fick tillbaka det onda i armarna (som tack o lov försvunnit igen), fick slutgiltigt besked om uppsägning och jobbade min sista dag på världens roligaste arbetsplats 30/11.

December: Hemma med lön hela dec. Hälsat på jobbet flera gånger ändå, sökt en massa jobb utan resultat, en trevlig personalfest hos Stefan, mysigt julfirande hos mor o Jerry och många fikabesök av olika vänner. 

Den röda tråden för året måste vara vänner och nöjen! Jag har lärt känna så många nya människor också under året,
Tack för att ni finns, nya som gamla vänner! ❤ 2017 kommer bli minst lika bra, det har jag på känn!
Gott Nytt År!🎉🍾🎊



2 kommentarer:

Christina sa...

Vilken härlig årskrönika!

Catarina sa...