Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 18 december 2016

Jakten på granen- del 2

Ojojoj vilken dramatik kring denna gran! I morse gick jag ut i förrådet för tredje gången, vände upp och ner på varenda grej, grantoppen fanns helt enkelt inte! Vi skojade till det lite med den gamla granen utan topp och Thea och Jonathan döpte den till Eskil Gran.😂 
Efter mycket om och men skulle vi till sist åka ner och köpa en ny gran. Först på Coop och där var de slut, över till Ica och köpte en där. Väl hemma skulle vi baxa ut herr Gran på bron men det var lite bökigt så efter ett tappert försök att bära den som den var bestämde vi oss för att vi var tvungna att ta isär den för att få ut den. Så av med hatt o glasögon och ta isär de två delarna...Vad händer då?!? Jo, då ramlar den försvunna toppen ut ur granen på nåt mystiskt sätt och ner på golvet framför oss. Ni kan ju tänka er skrattanfallet som utbröt! 😂😂😂
Så det var bara att ta den nya granen ut till bilen igen och åka ner på Ica och lämna tillbaka den! Såå himla komiskt. Jag förstår dock inte hur det gick till? Jag satte ju ihop de två andra delarna igår och borde ju ha märkt att det fanns en tredje del gömd där inne, men icke.
Detta kommer vi inte glömma i första taget, det var riktigt komiskt.
Men nu är vår gamla gran klädd och klar. Jättefin blev den!😊🎄

2 kommentarer:

Christina sa...

Hahaha,årets bästa julnovell!!! Slutet gott allting gott.

Catarina sa...

😊😂👍