Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 17 december 2016

Jakten på granen...

Jag måste vara världens slarvigaste. Det började med att jag inte hittade kartongen med julgranskulor. Spårlöst borta! Åkte på Ica idag och köpte nya fina kulor. Sen hem och terapiarbeta. Att knyta tråden i varenda kula är pillrigt och tar typ en halv dag. Tålamodsprövande, men blev färdig till slut. Japp, dags att montera ihop granen. Lite krångligt att få i nedersta delen i julgransfoten och skruva samtidigt när man ska göra det själv, men fick till det liggandes på alla fyra med min smidiga kropp...😂, i med nästa del då jag till min förvåning upptäcker att översta delen av granen saknas! Men hallåå, hur kan man tappa bort en tredjedels julgran liksom? Okej, ut i förrådet och leta som en galning, hittade den inte! Har en stor hylla i förrådet och min sista tanke var att den måste ha ramlat ner bakom hyllan. Böjde mig över hyllan och spanade neråt golvet och vad får jag se? Ingen gran, men däremot kartongen med julgranskulor som jag letat så! Jaha, för att få upp den fick jag leta fram en stav till ett par skidor, sticka ner den bakom hyllan, picka hål med den i kartongen för att på så vis fiska upp den! Så nu har jag måååånga kulor. Men vad spelar det för roll när jag inte har en hel gran? Suck. 
Jag inser vad sommaren 2017:s projekt blir. Städa förrådet. Suck igen.
Men fina kulor har jag i alla fall.
🤔🎄⁉️



2 kommentarer:

Fangoria sa...

Haha åh vad frustrerande, men roligt också för en som inte är upp i det! =D Hoppas grantoppen dyker upp. ;)

Catarina sa...

Absolut, hysteriskt roligt faktiskt!😂😂😂