Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 11 december 2013

Sjukstuga...

I morse ringde Jonta mig på jobbet och sa att jag skulle sjukanmäla honom till skolan. Han hade jätteont i halsen. Jaha, sagt och gjort. När jag kom hem fr jobbet ca 16.30 berättade han att han sovit hela dagen och frusit som en tok men tagit en Ipren för ca en timme sen. Jag undrade om han inte hade feber och gav honom termometern. Den visade 39,4 TROTS Ipren!!! Inte konstigt att han kände sig dålig!!! Jag gav honom en Ipren till... Undrar hur hög febern var innan Ipren?! Herregud! Jonta har inte haft feber sen han var riktigt lill-liten så han visste inte riktigt hur det känns... Nu vet han...:-(
Jag hann inte vara hemma lång stund eftersom jag skulle vara på jobbet igen halv sex och förbereda för julfesten kl 18. Planen var att Jonta skulle fixa middag till sig o sina syskon, men det fick bli ändrade planer nu när han blivit sjuk... "Thea och Edvin, ni får göra te och mackor-middag åt er!" Inte det mest optimala kanske, men vad gör man? 
Hade en trevlig julfest på jobbet. Lyckades roffa åt mig en fin tomte och en fin ljuslykta i den obligatoriska julklappsleken! När jag kom hem hade Thea och Edvin lagt sig. Jonta klagade över huvudvärk och illamående och febern hade gått ner till "bara" 38 grader efter två Ipren. Thea klagade över huvudvärk så jag hoppas verkligen inte att hon också ska trilla dit nu! Edvin är åtminstone helt pigg än så länge...
Natti natti.

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Usch ja, hoppas ni klarar er!! Krya på!

Fangoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cattis sa...

Tack! :-)