Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 6 december 2013

Krångel

Edvin har fått en ny tid i Sundsvall för sövning och en ny "koll" den 18/12. Som tur är kan Erik åka med honom då. Han var däremot tvungen att lämna urinprov innan, så jag tänkte passa på att åka ner med honom på vårdcentralen nu på morgonen så jag slipper gå ifrån på jobbet ytterligare. Sagt och gjort. Tack och lov att traktorn var här i tid för det har kommit ca 2 dm snö i natt! Väl där passade jag på att fråga om varför jag själv fått en ny tid att ta bort födelsemärket då jag redan har en tid idag 10.45? Fick nämligen ett brev igår där det står att jag ska dit den tolfte kl 15!? Hon tittade och sa att det bara är inbokat den tolfte! Som jag ältade och hade mig för att få en tid, krånglade på jobbet och fixade så jag skulle kunna gå ifrån kvart i elva idag, som är en vansinnigt tokig tid på jobbet. (Visste så klart inte då att jag skulle vara hemma sjuk idag). Hon jag pratade med då sa att det blev för sent att ta bort stygnen om vi skulle vänta till nästa vecka. Och idag påstod de att vi kommit överens om den 12:e! Inte ens tiden stämmer ju med vad vi hade bestämt! Så då tog de stygnen på stående fot, men tiden för att ta bort det andra har jag den 12:e...suck, nu blir det nytt krångel på jobbet, snart tror de väl att jag hittar på! Jag brukar kunna erkänna när jag har fel men i det här fallet VET jag att jag har rätt! Är helt hundra på att vi bokat idag kl 10.45. De bad så klart om ursäkt men vad hjälper det? Dock känns det skönt att slippa ut igen idag, har inte lika ont i halsen, men snörvlar och har ont i huvet. Ligger under en filt och ber till högre makter att det ska sluta snöa! Det behöver väl åtminstone inte komma så hiskeligt mycket på samma gång? Om det slutar nu och blir några minusgrader så kan det ligga kvar resten av vintern om det så måste...men det behöver inte komma mer... Kan alla vara nöjda då? Alla snöälskare har fått sitt, och jag kan stå ut, om det inte kommer mer. Nu är det ju "vitt och fint" som alla önskat...

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Oja jag är nöjd nu, nu räcker det! Ett litet täcke bara över jul och nyår...in my Dreams....
Krya på dig!

Cattis sa...

Tack, det ska jag!