Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 10 december 2013

Ösregn i december

I morse när jag gick till jobbet strax före sju regnade det som bara den ute! 12 minusgrader igår kväll, regn och töväder idag...Det är bra skumt...
Efter jobbet var jag med Thea på ridningen och sen har vi bara slappat resten av kvällen, förutom strukit lucia- och stjärngosselinnen som ska med till skolan i morgon. Thea är så pirrig och förväntansfull inför fredagen. Att hon och Melanie ska kliva upp och sjunga en låt bara de två är så klart speciellt, och modigt! Hörde hennes och Jonathans diskussion tidigare i kväll:
Jonta: "Tänk på att ta i när du sjunger även om du är nervös, det låter bättre än att man sjunger tyst."
Thea: "Tack Jonta för att du kommer och stöttar mig när jag ska sjunga!"
Gullefisarna! 
Edvin har andra bekymmer...: "Mamma, jag vet inte om jag kanske är på väg in i puberteten eller nåt, för min röst liksom skär sig och låter inte som den brukar när jag sjunger, så jag vill helst bara mima i år..."
Och niorna lussar på morgonen, men det missar jag tyvärr eftersom det krockar med vårt luciafirande på jobbet. Tror dock inte att Jonta sörjer så hårt att jag inte kan komma...
Nu är det dags att sova... Ska bli skönt!

Inga kommentarer: