Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 5 december 2013

Förkyld och arg

Är dunderförkyld och fick gå hem från jobbet igår...
För TVÅ veckor sen ringde jag och beställde tv, telefon och bredband från Telia (Läs Felia)...morr morr. Enl den personen skulle det ta två arbetsdagar att få grejerna och 8-10 dagar innan allt  skulle vara klart. Sakerna har inte kommit ännu så jag ringde i måndags. Den personen sa att allt ska vara klart senast den 9/12, vilket är på måndag, så sakerna borde komma när som helst enl honom. Då sakerna fortfarande inte har kommit ringde jag igen idag. Den killen sa att jag kunde glömma den nionde. Själva ärendet är inte klart än och inga saker skickade, och de ligger SÅÅ mycket efter så jag får räkna med minst en vecka till! Och sen när sakerna väl har kommit ska en tekniker ringa mig och boka en tid för  installation. Det är som ett skämt. Han föreslog att jag skulle ringa igen på måndag då det är den nionde, för först då kan jag kräva kompensation. Förbaskade skit. Börjar bli grymt less på det här. Skulle gärna ångra allt och dra mig ur Telia redan, men då finns ju risken att jag får vänta ännu längre. Kan inte påstå att jag får ett bra första intryck som ny kund hos Telia.

2 kommentarer:

Camilla Tornberg sa...

Hejsan!

Mitt namn är Camilla Tornberg och jag jobbar för Telia. Jag ville lämna en kommentar för att beklaga de förseningar vi har just nu. Vi har hamnat i ett väldigt ansträngt läge gällande beställningar och leveranser vilket gjort att våra ordinarie leveranstider tyvärr inte stämmer. Jag förstår att det är frustrerande att vänta och skulle gärna vilja erbjuda att skicka hem ett mobilt bredband så att du i alla fall kan sköta dina viktigaste ärenden på internet under tiden. Detta är kostnadsfritt i 14 dagar och innehåller 5 GB. Om detta låter intressant så kan du kontakta mig med dina personuppgifter via detta formulär:

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Gällande kompensation så ska du självklart få detta på grund av förseningen. Avvakta dock istället tills dina tjänster är inkopplade och fungerar, på så sätt kan vi se hur många dagar din leverans har försenats för att räkna ut en passande kompensation.

Om du har fler funderingar så går det såklart bra att även kontakta mig gällande detta i formuläret, jag hoppas att du får en riktigt trevlig fredag!

Med vänliga hälsningar,
Camilla Tornberg
Telia Kundservice

Cattis sa...

Tack för infon, ska fundera på det! // Catarina