Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 3 maj 2013

Feberfri

Idag har inte Thea haft någon feber på hela dagen och nu är klockan åtta. Härligt, nu hoppas vi att det har vänt! Hockey på tv hela kvällen, huuua så tråkigt! Barnen har startat en film och jag gör ingenting, sitter här och skriver bara...Jonta ska sova hos en kompis.
Maten till middagen blev ganska god, men jag hade nog högre förväntningar. Barnen gillade det och det var ju bra! Tror kanske att den maten inte gör sig lika bra utan ris/tillbehör, det var därför jag tyckte det blev lite tråkigt kanske.
Har pratat med mamma i telefonen. Längtar hem lite igen. Känns länge sen, fast det var i påskas! Har haft en period nu när jag längtat hem mer än vanligt, vet inte varför. Bara blir så ibland. I år har jag bott här i nitton år! Det är mer än halva mitt liv. Knepig känsla. Trivs bra här, men hemma är ändå alltid hemma, där jag har alla mina kära.

... Som vanligt hade jag nån slags telepati med brorsan där.... Tänkte på honom när jag skrev om att jag längtar hem, och vips så var han i chatten! Vi har nåt konstigt han och jag, att vi känner på oss när den andra tänker på en. Precis som jag och mormor var när hon levde...Jag hann alltid bara tänka tanken att jag skulle ringa till henne så hann hon ringa före. Konstigt sånt där.
Brorsan håller på tar mc-kort, och ska skriva till veckan, så han pluggar som en dåre nu. Inte helt enkelt med både dyslexi och adhd, han gör det bra tycker jag!!!! Ska hålla tummar och tår allt vad jag kan för att han klarar provet!

Nej, nu ska jag kolla om jordgubbspannacottan i kylen har stelnat....=) Har gjort en på prov, får se hur den blev....Ser god ut i alla fall.



Inga kommentarer: