Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 9 maj 2013

Jobbansökan

Idag har jag sökt ett jobb! Som studieadministratör/receptionist på folkhögskolan. Jag tror knappast att jag har några chanser att få jobbet, men jag har i alla fall sökt. Tror att jag skulle trivas med ett sånt jobb! Det är inte ofta det finns något som man överhuvudtaget kan söka, så när det väl finns något måste jag ta chansen känner jag...Det vore så kul att få prova nåt nytt, jag har ju jobbat som förskollärare så länge, ända sen 1997! Jag vill verkligen inte känna den dag jag går i pension att jag bara har gjort samma sak hela livet, jag vill lära mig nya saker! Just nu känns det inte lika akut som det gjorde för ett år sen, det flyter på bra och i det stora hela trivs jag ju bra på det jobb jag har. Det är inte trivseln på det viset det handlar om. Så världen går inte under för att jag inte får de jobb jag söker. Men ändå. Det vore roligt!

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Kul, jag känner ofta också att jag vill testa nåt nytt, har liksom aldrig jobbat ordentligt inom nåt annat än vården, men just nu trivs jag så himla bra på jobbet så det är inte heller akut. Men stort lycka till även om vi skulle sakna dig! =)

Catarina sa...

Tack! Men som sagt...risken att jag får det känns inte stor...De efterfrågade erfarenheter inom flera områden som jag inte alls har...men söka kan man ju alltid...