Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 10 maj 2013

Ja prater Hälsingemål ja...;-)

Idag när jag var på väg till Ann mötte jag ett barn (som tidigare gått på vår förskola) och dennes förälder,  Mamman började småprata med mig så där som man gör när man inte setts på ett tag... Hux flux utbrister hon:
- Men du! Är du från Hälsingland?!?
- Ja...svarar jag en aning förvånad.
- Jag hör ju det, du prater ju som mig! sa mamman.
- Jaha, kommer du också från Hälsingland? frågade jag.
- Ja, jag är från Söderhamn, svarade hon då...:-)

Världen är bra liten. Men nog är jag stolt över att jag fortfarande har mitt Hälsingemål kvar, trots att jag nu har bott  i Härnösand i mer än halva mitt liv. ;-)
Jag prater och skratter jag. Här uppe pratar och skrattar man...Haha, det är roligt med dialekter...:-D

Inga kommentarer: