Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 29 maj 2013

Surgubbe!

Det är inte ofta jag blir tvärarg på folk, men igår när jag och Edvin skulle ta bussen till sjukhuset blev jag vansinnigt irriterad! Hade kollat i listan att det skulle gå en buss tjugo i ett. Tänkte att vi tar närmsta hållplatsen från mitt jobb, så vi gick under tunneln och ställde oss på den platsen uppe vid vägen. Bussen kom och vi steg på och möttes av en gubbe som såg surare ut än en citron!
-Egentligen är det ingen påstigning här den här tiden, det är bara för att jag hade avstigande jag stannar, så nu hade ni tur! fräste surgubben.
Jag frågade i normal ton varför man inte skulle få kliva på där just då när man får det andra tider.
Superirriterat fräste han: -Jag vet inte! Läs turlistan!!
Då tände jag till och min arga ådra kom fram.
- Du behöver väl inte låta så otrevlig för att man ställer en fråga! fräste jag tillbaka!
- Jag måste ju tala om så du vet vad som gäller, muttrade surgubben.
- Ja visst, men "Läs turlistan" låter inte särskilt trevligt, sa jag! 
Han muttrade nåt surt och sen gick vi in och satte oss. Hatar verkligen när människor med serviceyrken är så där vansinnigt sura utan att man gjort nåt! Usch vilken surgubbe!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi såg det när vi skulle åka med barnen på morgonen. Bushållsplatsskylten låg ner och nyfikna jag undrade varför! Då såg jag en lapp som inte suttit där förut, om att den bara stannade om det var avstigande. Vi vinkade därför in bussen och förklarade för chauffören att vi inte visste att de hade gjort förändringar. Han var i alla fall trevlig och förstod nog läget med 14 barn under 4år. ;))
// Linda

Catarina sa...

Ja jag hade inte sagt något om jag fått ett normalt svar och en normal förklaring, men människor som är otrevliga utan att man gjort nåt blir jag galen på!