Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 25 december 2009

Bästa julen på länge



Jularna hemma hos mamma är som en jul ska vara, så tycker nog alla, det är ju så man är uppvuxen, med de traditionerna, och de människorna som står en så nära. I år var det en sån jul. Allt började lite tokigt med att vi hade glömt en hel säck med julklappar hemma, så Patric fick åka hela vägen upp tillbaka och hämta den... Vi visste inte om morfar skulle kunna komma, för det var isolering på grund av vinterkräksjuka på hemmet där han bor just nu. Det mesta kändes eländigt på kvällen innan julafton. Men sen var det nog en ängel som svingade sitt magiska spö över oss under natten, för på julafton var det som att allt hade vänt. Fint julaftonsväder log mot oss och när mamma ringde till morfars hem så hade kräksjukan gått över så mamma fick hämta honom! Patric kom tillbaka med julklapparna vi hade glömt. Barnen blev nöjda med sina paket, mammas mat smakade som alltid gudomligt gott, brorsan kom och han mår så bra av sin nya medicin, så han var som en ny människa, underbart att se! Ja allt liksom stämde hela dagen. Det var precis en sån jul som man vill att det ska vara!


1 kommentar:

Anonym sa...

Fina värderingar :)Förmedlar värme och omtanke :) /Micke