Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 27 december 2009

Snö snö snö.....och mera snö....

I går kväll och i natt har det snöat så vi är nästan insnöade totalt, herregud vad mycket det har kommit!!! Tur att man är ledig och inte behöver iväg någonstans, det är grymt mycket! Nu räcker det till för flera vintrar framåt kan jag lova! Är ensam uppstigen ur sängen, Patric och Thea sover fortfarande, kl är åtta på morgonen, det är alldeles tyst i huset. Retar mig på att jag aldrig kan sova länge fast jag är ledig, men samtidigt njuter jag av den totala tystnaden som råder här. Det är inte ofta det är så här tyst. Känns underbart att man är ledig en vecka till. Och på torsdag kommer Madde o Mathias, det ska bli så kul! Trerätters middag ska vi slå till med. Maddes räktorn till förrätt, mums! Ungsstekt fläskfilé med potatisgratäng och Patrics pepparsås till huvudrätt, och sist men inte minst min exotiska fruktsallad med varm vit chokladsås till efterrätt.....gooooootttttttt....... =) Längtar redan! Tro vad man ska hitta på idag då`? Fick en ny fin stekpanna i gjutjärn av mamma o Jerry i julklapp, den måste vi testa kanske?? Ska leta fram nån mat ur frysen. Fick även jättefina vinglas av Patrics föräldrar i julklapp... och av Patric fick jag min absoluta favoritparfym som jag önskat mig ända sen Madde köpte sin "DKNY Fresh Blossom", med tillhörande duschcreme. Fick även ett presentkort på Kicks, ska bli såå kul att gå o handla nytt smink och sånt där som jag gillar! Nä nu ska jag knäppa på tv:n. Det blir Pettson o Findus kvart i nio, undrar om hon har vaknat till dess?? För en gångs skull sover hon som en sten. Men hon var väldigt bestämd i går kväll att hon SKA se det, jag var tvungen att ställa påminnelse på telefon... nåja... Ha en bra söndag och en god fortsättning på alla helger som är kvar!

Inga kommentarer: