Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 8 december 2009

Drömmen om Lucia sprack!

Som hon längtat, min lilla Thea!!! Tills på fredag då det är lussefirande på förskolan! Vi har kontrollerat så linnet passar, så glitter finns, linnet är struket och klart o hänger på garderoben....och vad händer?? Jo, hon vaknade med VATTKOPPOR idag!!! Och visst, det var väntat, jag hade till och med förberett henne på att det kunde hända att hon skulle missa Lucia, men ändå, besvikelsen är så klart stor...
För att se det hela från den positiva sidan så hinner hon förhoppningsvis tillfriskna innan jul, och DET känns skönt, så vi kan åka hem.
I kväll ska jag på fest med FramFör-gänget. Det blir nog kul, det är första gången vi har en fest tillsammans. Exotisk planka och julklappsleken...vilka kontraster när jag ser det skrivet....=)
På torsdag ska jag göra en annan rolig grej. Då ska jag åka till Sundsvall och träffa Monika! Hon går en utbildning där, så då ska vi passa på att ses och ta en bit mat eller en fika på stan.... KUL, det är inte direkt ofta vi ses. Det ser jag fram emot.
Nyårsafton kommer Madde och Mathias, det längtar jag också till.... mycket att längta till nu.... Undrar vad vi ska göra för mat då? Trerätters i alla fall har vi bestämt, tips mottages tacksamt!
Nu ska jag skämma bort "lilla koppan" med lite fika... det är hon värd idag!

Inga kommentarer: