Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 11 december 2009

Ond fot, skönsång och Idolfinal!

Foten värker, haltar jättemycket och kan knappt gå. Elände. Jobbade till efter lunch. Halv två var jag på skolan och tittade på grabbarnas luciafirande på skolan. Det är så underbart vackert så det går inte att beskriva med ord. Hela Vindens hus sjunger tillsammans, från förskoleklass till och med årskurs fem, så det blir som en jättekör. De har otroliga "musikpedagoger" som dirigerar och fixar så föreställningen är helt fantastisk. Varje år stor-lipar jag, fast jag bestämmer innan att jag ska skärpa mig. Men jag är igång redan innan de börjar sjunga, det räcker att se dom. Ja, det är verkligen alldeles magiskt. Nu är det fredag kväll och vi väntar på att Idol-finalen ska bli på tv. Fast kl är visst bara strax efter fem ser jag nu... känns som den är sju åtminstone. Är dunderförkyld, men det känns lite bättre idag, har i alla fall smak idag. Som tur är eftersom jag har köpt CHIPS & DIPP tills i kväll, gud va gott! Men först blir det julkalendern och Barda... Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir så när man är i kontakt med sina känslor. Fint tycker jag!! Och att du dessutom skriver om det är ett erkännande för sina känslor. Ännu finare :) /Micke