Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 20 december 2009

En vit jul?

Oj vilken vinter det blev helt plötsligt, snö och kyla.... I år blir det nog en vit jul om det inte tvärvänder förstås och töar bort innan torsdag men det tror jag inte.
Igår städade vi här på nedre våningen, pyntade lite och klädde till och med julgranen! Så nu börjar det kännas jul här. Hyacinterna blommar också, och det är det viktigaste för julkänslan. Den doften är ju helt underbar! Just nu känner jag mig ganska nöjd med livet. Jobbet verkar lösa sig till mina önskemål, barnen har jullov, klapparna är så gott som klara... Huset är städat och julfint.... ja det känns helt ok just nu, och snart är man ledig också... Jobbar tisdag o onsdag och sen är jag ledig ända till den fjärde januari! Skönt! Det behövs efter denna termin.
Tänk att jag ska börja jobba här på Gånsvik... Precis vad jag alltid har velat förutom när jag var på Sländan, men innan det var det ju Gånsvik jag ville vara på, trivdes när jag jobbade där. Gjorde praktik där redan när jag gick utbildningen, och sen jobbade jag ju där ett år när jag väntade Edvin, och även lite grannn tidigare... Ett ställe jag liksom återkommer till, och så har ju alla tre barnen gått där också. Och så nu när jag bor en minuts gångväg därifrån, om det ens är det... Jag ser förskolan från fönstret, närmare kan man inte få. Är SÅ glad för detta så ni anar inte...
Nu ska jag göra lite frukost åt mina småtroll som sitter i soffan och ser på julkalendern...
Ha en skön sista advent!

Inga kommentarer: