Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 3 december 2009

Barn är roliga

Hittade en bok i vardagsrummet med gamla traditionella barnvisor och dans-lekar. Thea och jag började sjunga de sånger vi kunde, och vissa fick jag sjunga för henne som hon aldrig hade hört. En sådan sång var "Å jänta å ja..." Sjöng den för henne och när den tog slut utbrast Thea: "-Men den sången var allt gjord av lite kärlek den!" Haha, vilken underbar kommentar! En stund senare när vi sjungit o rimmat färdigt våra sånger och hon gör nåt helt annat hör jag henne säga för sig själv: "Skata-satan...skata-satan...." Jag säger till strängt att så får man inte säga och då säger hon: "Men jag tränar ju på att rimma!"... Ja, vad säger man? Hon är rolig den lilla skruttan. Idag kom jag hem från Umeå. Det var en trevlig resa. Igår åkte vi från jobbet kl ett och när vi kom upp o hade checkat in på hotellet så gick vi på stan och shoppade lite. En mycket trevlig stad skulle jag vilja säga! Sen gick vi på hotellet, delade ett par flaskor vin och sen gick vi ut och åt. En trevlig kväll på alla vis. Tillbaka till hotellet och sov, åt frukost där i morse och sen åkte vi till förskolan Visionen där vi skulle göra vårt studiebesök. Det var superbra! En mycket inspirerande kvinna som berättade och visade oss runt. Jättebra helt enkelt! Efteråt for vi hemåt, nöjda och belåtna! Nu ska jag titta på "Niklas mat"...(fast jag egentligen inte tål honom riktigt), men mat är ju alltid mat!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

"-Men den sången var allt gjord av lite kärlek den!"
HAHAHA! Världens skönaste kommentar! Älskade lillfisen.
Tror jag skrattar på mig:)

Jag gillade oxå Umeå skarpt! Fin och ku!l shoppingstad!

Anonym sa...

Hehehe, finrim på hög nivå!!!! Vilket bodde ni på då?? CH eller Uman är bäst tycker jag /Micke