Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 5 december 2009

En kväll med skratt o minnen

Igår var det fredag och det innebar återträff med mina gamla arbetskamrater Sländorna. Vi träffades på Amenta, en italiensk restaurang här i stan. Kvällens after work bestod av pasta med oxfilé, fläskfilé, en gräddig sås med oliver, soltorkade tomater, massor av parmesanost mm. En sån blev det med ett glas rött till och det var supergott.... och såklart en tiramisu till efterrätt, mums! Ja vad ska jag säga om kvällen? Som vanligt en massa glada skratt så tårarna rann, det är verkligen helt underbart att umgås med dom. Återigen blev jag påmind om hur otroligt mycket jag saknar dom, och den roliga tiden vi hade på Sländan. Suck. Men det har gått upp för mig att den tiden aldrig kommer igen och man måste njuta av dessa stunder i stället. Alla kunde tyvärr inte vara med denna gång, men det blir ju fler gånger så klart! Det känns verkligen som vi i Sländan-gänget är vänner för livet. Det känns bra, för det man var mest rädd för när vi lades ner var ju ändå att vi skulle förlora kontakten. En trevlig kväll! Hann med att se vem som åkte ut i Idol när jag kom hem också. Nu återstår Calle och Erik till finalen nästa vecka. Två duktiga, men jag är övertygad om att Erik vinner. Tycker att han sjunger fantastiskt bra, men är inte överförtjust i hans personlighet. Nåja, det blir som det blir. Går o väntar på att lilltrollet ska få vattkoppor. HOPPAS HOPPAS att hon slipper ha det i jul, jag vill ju så gärna att vi ska kunna åka hem och fira julen hos mamma. Edvins koppor är över och han är tillbaka till vardagen i skolan, skönt. Jobbigt att det är sån lång inkubationstid, det blir väl lagom till jul hon får det antar jag. Men bara att ta dagen som den kommer. Nu ska jag göra frukost åt trollen.

Inga kommentarer: