Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 17 december 2009

En önskan uppfylld =)

Idag är jag GLAD!!!!!!!! Igår blev jag inkallad på Bosses kontor på jobbet. Han ville berätta att det var ett förskollärarvikariat ute på Gånsvik till och med juni, och undrade om jag var intresserad, eftersom den andra tjänsten där ännu inte är klar. Jag sa att jag har inget att förlora eftersom jag bara har till hösten på Grönbacken i alla fall, så det spelar mig ingen roll, och det är ju till Gånsvik jag vill helst av allt. Han sa att han skulle kolla upp det och återkomma, han skulle dessutom kolla så det inte var på Theas avdelning, för det vill jag ju inte. Och han ringde nyss! Han sa att jag är den enda förskolläraren i kommunen som är övertalig så jag har första tjing på tjänsterna! Vilket innebär att jag börjar på Gånsviks förskola den första februari!!!! Om dessuom Karin får rektorstjänsten som hon har sökt (som blir klart efter jul), så har jag ju stora chanser att få hennes tjänst, vilket jag vill mest av allt! Och troligen är det då fortfarande bara jag som är övertalig.....tjoho vad det känns bra!!! Fast en liten liten del av mig tycker att det är lite sorgligt också. Nu har jag liksom kommit in mig på Grönbacken och jag tycker ju om de flesta som personer där, även om jag skulle ljuga om jag sa att jag trivs skitbra på min avdelning för det gör jag inte, men det har i alla fall gått framåt och jag känner att jag bidragit till ganska mycket positivt där. Men, som sagt, det är Gånsvik jag vill till, jag vet att det kommer att bli bäst i det långa loppet. Tänk vad nära jag kommer att få, och Thea går på avdelningen bredvid den jag ska jobba på. Vad mycket tid jag ska spara! Och jag får garanterat ett bättre schema än det jag har nu, det kan i alla fall inte bli sämre! ÅÅÅH vad glad jag är! Ikväll ska jag på Hamnkrogen med mina nuvarande arbetskamrater och det ska också bli trevligt! Ha en bra kväll alla, nu måste jag elda, fryyyyyyser..... =)

Inga kommentarer: