Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 28 december 2009

Ett par svarta snygg-stövlar

Lill-trollet o jag skulle gå på stan idag. Jag hade nämligen tänkt gå på Kicks o handla för presentkortet som jag fick i julklapp, men det kunde jag ju glömma, Thea ville minsann gå på skoaffären. Sagt o gjort, hon får väl titta en snabbis innan vi går på leksaksaffären, tänkte jag, för hon skulle få handa nåt för pengarna hon fick av morfar Roger i julklapp. Där inne såg hon direkt ett par svarta "snygg-stövlar" på en hylla där det var 30%. ETT par fanns kvar och det var i hennes storlek. Jag tyckte att hon inte behövde några såna eftersom det inte direkt är ett par "leka-i-snöhögarna-skor", utan mer att gå på stan i och så.... Men envis som hon är så skulle hon minsann ha dom.... (och hon har tjatat hela hösten om att hon vill ha ett par "snygg-stövlar"). Jag sa då att i så fall fick hon köpa dom för sina julklappspengar, men då blir det ingen leksak! Och så blev det! Hon valde alltså ett par skor före en leksak! Hon är rolig den lilla filuren. Så nu har hon sina stövlar! Hon har gått i dom inomhus här hela eftermiddagen... o visat Jonta, Edvin, och deras jätteintresserade kompisar. =) Haha, vad ska det bli av henne?? Fattar inte vart hon har fått sitt modeintresse ifrån, inte är det då mig... Hon kan tala om för mig vilken ögonskugga jag ska välja till mina kläder för att det ska matcha.... usch, kan bli dyrt om några år....

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske gått i mammas sko-la..... Nä, nu blev det så där dålig humor igen.... :)) /Micke