Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 31 juli 2009

Tomhet men ändå fullt hus!

Vad konstigt det blir när man har haft främmande i flera dagar i rad, det blir så där konstigt tomt, och luften går liksom ur en på nåt vis. Ändå är alla tre barnen hemma så det är ju full speed ändå. Konstigt. Den där boken om att hela sitt liv lade jag på hyllan när jag läst halva. De första kapitlen var bra, men sen spårade det ur totalt. Författaren hävdade att man kan påverka sitt eget liv så mycket att man kan bota sina egna sjukdomar, cancer o hela faderullan...Bullshit säger jag om det. Nä, det får vara, finns nog bättre böcker. På tal om böcker lånade jag en som hette "Flickan med de röda skorna" av Madde. Den var sorglig men hur bra som helst. Rekommenderas. En ynklig vecka kvar av semestern. Fyyy vilken ångest jag börjar få. Riktig ångest alltså, får ont i magen bara jag tänker på att jag ska börja på ett nytt ställe. Usch. Känns inte riktigt bra. Men det ordnar sig nog. Thea ska på kalas igen på söndag. Tycker det är mycket kalas ny för tiden. Hon ska till John som hon går med i förskolan. Vi var o handlade present idag så det är gjort. Hon tycker att det ska bli jättekul. Jag har varit seg hela dagen, inte gjort mycket vettigt. Tog en raggarstädning med dammsugaren....runt mattor och runt möblerna....inte så noga direkt... Jonathan har varit halvsur på mig hela dagen för han vill åka själv med en kompis till Ö-vik och gå på Paradisbadet. Jag tycker att han är för liten för det. Åka själv på ett badhus som ligger 10 mil bort, inte gjorde jag det innan jag ens fyllt 11. Men han tycker att han inte är så liten längre... Det har han väl rätt i men det beror ju lite på vad det gäller också... nåja... Det jag ändå minns är ju att man själv tyckte att man var större än man egentligen var. Nu sitter alla tre i soffan och äter fredagsmys o ser på tv. Och de bråkar INTE. Fantastiskt. Ska passa på att njuta av det.... Ha en skön fredagskväll!

Inga kommentarer: