Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 1 juli 2009

Edvin är en rolig prick

Edvin har alltid varit finurlig, humoristisk och lite av en funderare... Han tänker nog mycket och undrar en massa om olika saker här i världen. Alldeles nyss hittade han ett paket russin i köket som han började mumsa på. Patric förklarade på ett pedagogiskt sätt att russin egentligen är vindruvor som har torkat. Edvin vände sig då till mig och undrade: "Är det verkligen sant mamma?" "-Ja, det är sant" svarade jag. "-Litar du inte på mig Edvin?" undrade Patric. Då svarade Edvin: "-Jo jag litar på dig, jag skulle bara kolla att det var sant! " =) En annan rolig sak jag bara måste berätta var ju när han hade en period då han undrade vad en bög är för nåt. Ett ord han hade hört i många sammanhang både på skolan och på tv. Han hade frågat storebror och fått svaret att bögar är när två killar tycker om varandra, helt enkelt! Edvin hade väl klurat lite på det svaret och sa en dag till Patric att han tyckte om honom. "-Jag tycker om dig också!" svarade Patric. Edvin funderade lite, lade armen om Patric och sa:"- Du och jag, vi är bögar vi Patric!" Det har vi skrattat åt många gånger, men vi fick naturligtvis förklara liiiite mer ingående vad en bög är för nåt. Kan ju annars lätt bli fel om han berättar på skolan att han och mammas sambo är bögar...=) Mycket tankar har han, den lille mannen.

1 kommentar:

Linda sa...

Vilken härlig kommentar :-)