Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 15 juli 2009

En kvällsutflukt till Nickebo

Tog en tripp till Nickebo igår kväll eftersom det för en gångs skull blev fint väder. Köpte varsin glass bara, och sen åkte vi upp på Vårdkasen och tittade på utkikstornet. Jag trodde att det skulle vara lika fint väder idag, men det är lite disigt än så länge, det kanske blir sol sen om man har tur! På måndagen gick Thea och jag till biblioteket, hon ville låna en bok om "Dagspöket", världens tråkigaste barnbok i min smak, men det är bara att läsa och se glad ut...=) Det är inte särskilt ofta jag tar mig för att gåpå bibblan, men det är ganska trevligt när det väl blir av. Sen gick vi en liten sväng på stan också. Jag utnyttjade presentkortet jag fick av arbetskamraterna när jag fyllde år. Köpte ett fint snö-halsband. Tyckte det kan vara kul att köpa nåt man har kvar från dom... Just nu sitter Edvin och Thea och tittar på Trazan och Banarne. Nostalgi. Minns att jag tyckte att det var skitbra när jag var liten. Det gick även när Jonathan var liten och han var dörädd för olyckan så han kunde inte se på programmet, utan bytte kanal fortare än kvickt...=) Men nu är han ju nästan en mini-tonåring som ligger och sover bara.... LCHF-eländet har det inte gått bra med alls. Måste ta itu med det igen. Less på mig själv. Det är ju så god mat så det borde inte vara ett problem, men det är just att låta bli allt runt omkring, glass, kakor och godis, dricka och såna saker..... Ny dag nya äventyr.

Inga kommentarer: