Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 24 juli 2009

Glada vänners lag

Det är fredag kväll. Thea är i Sveg hos moster Madde o Mathias och hon har jättekul! Vi sov där också mellan onsdag o torsdag, åt god mat, spelade spel o hade trevligt. Nu är kl snart åtta och det var meningen att jag skulle vara nere på stadsfesten just nu, för tillfället spelar snyggingen Marcus Fagervall... men så blev det inte. Lottis, Helen o Patrik, Ann o Mats har varit här och vi har haft väldigt trevligt, suttit i uterummet och ätit gott o surrat... men jag har ett problem.... Problemet heter regn. Jag HATAR regn, det förstör mycket, till exempel min lust att gå på stadsfesten. Så jag valde helt enkelt att stanna hemma. Patric också. Värsta pensionärsparet, jag vet, men som sagt, regn är inte min grej. Pissväder, kan det aldrig bli sommarväder``?? Varje år regnar det på denna annars så trevliga tillställning. Morr. Nåja, det var som sagt jättetrevligt ändå så jag är så nöjd. I morgon kommer troligen Monika, Erik o barnen hit över dagen o hälsar på. De har varit på norrlandsturné och kikar in på tillbakavägen. Trevligt. Jag gillar socialt umgänge med folk, jag lever upp av det. Kul att umgås med andra människor, även om jag så klart gillar att vara ensam i bland också, men denna sommar har förutom vädret varit rolig på det sättet! Söndag kommer ju Madde hit med Thea och då stannar hon här några dagar... Nä, nu ska Patric och jag se "Den där Mary" på tv. En gammal klassiker som man kan skratta åt hur många gånger som helst.... och så ska jag samtidigt...just det ja....lyssna på regnets smattrande på rutorna....Fast när man sitter inne i soffan under en filt är det rätt okej ändå med detta skitväder! Skål!

Inga kommentarer: