Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 13 juli 2009

Regn, seans, 60-årskalas och en liten skymt av solen ...

Dagarna har rusat iväg som vanligt... Ösregn mesta tiden, bläh. Tågresan ner på onsdag gick jättebra förutom att vi hamnade bakom en skitsur tjej. Thea kom väl åt hennes säte när hon reste sig upp och då vände sig tjejen om mot mig och fräste: "-Kan du säga åt henne att sluta peta på min stol!!!"... En riktig surpuppa! Tråkigt liv såna måste ha. Nåja. Jag svarade att hon kunde säga till henne själv i stället för till mig. Då blev hon ännu surare, fnös o vände sig om. Det hade varit en sak om Thea medvetet stått och dragit i hennes stol, men det hade hon inte gjort. Morr. Väl hemma hos mamma åt vi spagetti och köttfärssås och myste framför tv:n resten av kvällen. Torsdagen hälsade vi på morfar en sväng, och sen for vi på Dollarstore i Söderhamn och handlade lite krafs, och sen vidare in till min kära broder. Där fick jag se filmen sen han hoppade fallskärm. Känsliga storasystern grät floder när hon såg sin broder så lycklig! Sen hem igen. Åt en av mina absoluta favoriträtter Älgstek, sås o potatis, mmmm vad gott! Sen kom mammas kompis Kerstin o hälsade på så vi satt o surrade, o såg på tv:n. Sen kom då den stora dagen, fredag och seans! Jerry skjutsade mig till Forsbacka där hon håller till. Jag blev emottagen med en handskakning och det första hon sa var: "-Men visst har du och jag träffats förr?" Jag svarade ja, men det var för 14 år sen. Hon sa att hon glömmer aldrig ett ansikte. Vilket minne! Jag blev visad upp till ett litet rum på en vindsvåning som var helt fantastiskt inrett med kuddar, tyger, ljus, stenar och rökelser. Kände ett lugn som spred sig genom kroppen direkt jag kom in. Hon frågade om det är en seans jag vill ha. Det trodde jag var självklart, men jag svarade så klart ja. Hon satt och blundade och samlade energi en stund och sen började hon. Hon sa direkt att hon hade en kvinna med sig från min mors sida, ganska säker på att det var min mormor!!! Min högsta önskan slog in! Och allt hon sa stämde till punkt och pricka! Jag berättar delvis i stora drag. Hon sa att jag inte behöver känna mig dum som går och pratar med fotografiet jag har i bokhyllan, för hon hör vartenda ord jag säger, hon är med mig och barnen jämt! Och jag HAR ett foto på mormor i bokhyllan som jag går o pratar med ibland när ingen hör...=) Hon sa att jag behöver ta det lugnt nu, vila, för annars kommer jag bränna ut mig...och det har jag väl känt även om jag försöker trycka bort det. Hon pratade om morfar, att han äter så dåligt, att vi måste hålla koll på att han äter. Det är också sant, vissa dagar äter han inte alls, berättade mamma sen. Hon pratade om en chiffonjé som står hemma hos morfar, att hon ville att jag skulle ha den för det är så roligt för barnen med alla lådor och fack. Den chiffonjén är mammas och det är en massa lådor och fack och även lönnfack, så det var ju också slående. Hon sa också att mormor höll ett barn hårt i handen som såg ut att vara i 4-årsåldern, det var ett av mina barn.... hon bekräftade att hon och det barnet har viss kontakt, att barnet ibland ser saker, eller känner på sig saker. Hon sa att det är nåt jag misstänkt och funderat på och att hon bara ville bekräfta att det ÄR så. Och till saken hör att jag har haft de tankarna många gånger när det gäller Thea. Thea pratar väldigt ofta om gammelmormor trots att hon inte träffat henne så jättemånga gånger och hon var bara två och ett halvt år när hon dog. När Thea och jag låg på sjukhuset förra sommaren sa Thea hux flux när hon låg i sjukhussängen: "-Gammelmormor ser mig genom fönstret nu!" Såna saker har fått mig att fundera.... Hon undrade även om jag minns att jag själv var så som barn och att det är ett arv som Thea fått. Och jag minns ju, och jag är ju så fortfarande... jag har aldrig sett något, men känt på mig saker, hört saker och känt dofter. Så det stämmer nog också. Ja hon sa massor av saker, och som sagt ALLT stämde. Det är helt otroligt. Jag kände mig minst sagt nöjd när jag gick därifrån. Lyckorus. ÄNTLIGEN har jag fått en riktig bekräftelse på att mormor är med mig. Jag rekommenderar ALLA att boka en tid hos Gittan, hon är helt suverän. Det var kul att berätta för mamma när hon kom hem från jobbet att mormor hälsade! =) Vi åt grillad fläskfilé, klyftpotatis o bea och pratade om det fantastiska. Sen kom lördagen. Jag blev hämtad av Magnus o Mathias och vi for till Sandsjö för att gratulera pappa. Han hade sin 60-årsfest i bystugan på kvällen och det var trevligt. Ganska mycket folk, god mat och lagomt allting. Somnade sent på natten och åkte hem med Thomas o Camilla dagen efter. Hann bara hem en snabbis och äta och sen var det dags för tåget igen.... Så nu är jag hemma igen! Patric hade målat hallen när vi var borta, det blev jättefint, nu är det i stort sett bara golvet kvar.... Kul! Och vet ni vad`? Idag skiner solen, och den är såååå välkommen!

Inga kommentarer: