Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 30 juni 2009

Nån som sett nån Toffedil??

Berättade ju tidigare om att det gick en blottare kring skolan, för mig kan det vara samma sak som en pedofil om det vill sig riktigt illa. Jag ringde ju till Erik förra veckan när grabbarna var hos honom och berättade det. Ville att han skulle prata med pojkarna om det så de vet om det och aktar sig... Igår när Edvin kom sa han: "Mamma, vet du vad en sån där toffedil är för nåt?" Nej, svarade jag. "-Det kan vara när en farbror som gillar barn kommer fram och vill att man ska titta på hans snopp!, man ska passa sig för såna...!" "-Menar du en pedofil?" frågade jag. Och det var så klart det han menade... Han är för rolig. Men han hade ju fattat vad som gällde i alla fall och det var ju det som var huvudsaken...=) Så passa er noga för toffedilerna!

1 kommentar:

Linda sa...

Toffedilerna ska man passa sig för. Log när jag läste detta, lät gulligt. Men ett vidrigt ämne, strök omkring någon skum filur i Bollnäs för ett tag sedan. Usch :-( //Linda