Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 18 juni 2009

Jordgubbstårta och smörgåstårta....

Dagen började inte som den skulle... snoozade lite för länge så när jag äntligen vaknade till liv var klockan alldeles för mycket! Stressade som en galning, och när vi väl skulle iväg hittade inte Patric ett papper som han letade och jag själv hittade inte mina nycklar.... oj oj oj.... Ringde jobbet och sa att jag blev lite sen... Kom äntligen iväg. Skulle ha ett överskolningssamtal med en förälder och barnets nya ansvarspersonal. Jag har slitit som ett djur för att få till denna tid, har ringt och pusslat hit och dit i minst en veckas tid, ändrat och grejat... kl 8 när jag väl skulle ha samtalet dök inte föräldern upp! Jag fick ta samtalet själv med personalen och sen när hon skulle gå dök föräldern upp.... -som hade glömt att det var samtal!!!! Morr! Nåja.... Men sen flöt dagen på ganska bra. Det luktade nybakat på jobbet när jag väl var där. Eva-Lill hade bakat bottnar till en smarrig jordgubbstårta som vi bjöd barnen på efter att vi hade dansat runt vår lilla mini-midsommarstång och sjungit små grodorna.... Den tårtan var det första jag åt idag eftersom jag inte hunnit äta frukost. Sen dök ett barn som slutat upp tillsammans med hennes mamma och hade köpt en emorm smörgåstårta till oss personal som tack! Så den fick bli till lunch i stället för de torra tacosen som serverades idag. Eftersom smörgåstårtan var så stor så var det massor över när vi alla hade ätit av den. Eftersom det blir långhelg bestämde vi att vi skulle dela upp den och ta med hem så den inte blir förstörd. Ett par st på jobbet är mjölkallergiker så de ville inte ha den... och två stycken hade redan hunnit gå hem, och de övriga skulle bort i helgen... så vem var kvar? Jag fick ta hem hela jättebiten som var kvar! Så nu har jag och Patric ätit av den till middag! Vilken fantastiskt nyttig hälsosam dag!!!!!! Men det ska vara gott att leva, eller hur? Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: