Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 14 juni 2009

Hallonpannacottapaj

Undrar om det är gott? Har i alla fall bakat en som jag ska ta med till jobbet i morgon. En tröstekaka i den stora sorgen.... Ja, att vår förskola ska läggas ner alltså... Vi är mitt i processen och kan behöva nåt stärkande... Hallonpannacottapaj 8-10 bitar pajdeg: 12 digestivekex 75 gr smält margarin Fyllning: 3 gelatinblad 3 dl grädde 1 dl socker 250 gr hallon 200 gr philadelphiaost ev färska bär till garnering Krossa kexen o blanda med margarinet, tryck ut i en form. Ställ i kylen medan fyllningen görs. Lägg gelatinbladen i kallt vatten. Häll grädde och socker i en kastrull och sjud på svag värme tills sockret har löst sig. Ta upp gelatinbladen och krama ur vattnet. Vispa ner dem i grädden. Ta undan från plattan och låt svalna något. Mixa hallonen till en puré. Rör ner philadelphian och hallonpurén i grädden. Vispa till en slät kräm och häll i pajformen. Kylskåpet minst tre timmar. Servera med färska bär efter tycke och smak. Som sagt, undrar om den är god?? Det är första gången jag gör den... Den blev i alla fall VÄLDIGT rosa.... Hoppas att den smakar! Nu är det snart natti natti. Har hemskt ont i ryggeländet.

Inga kommentarer: