Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 21 mars 2010

Varför går lördagar o söndagar fortare än andra dagar??

Söndag kväll igen, vart tar helgerna vägen egentligen? Vi for till Sveg i fredags, halt som bara den efter vägen, men fram kom vi! Fick Maddes goda gryta med pressad potatis o sallad när vi kom fram.... Lördagen gick vi som alltid till Dollar store. Kul att gå där eftersom det är så stort, ett jättevaruhus, inte som här i Härnösand direkt... Handlade lite småplock... När vi kom hem från Dollar satt vi utomhus utan jacka i solen och lyssnade på takdroppet och smuttade på ett glas vin mitt på ljusa dagen!!! Underbart väder var det! På eftermiddagen var det dags för god mat igen, en supergod Thaigryta med ris....mums.... På kvällen skulle Madde o jag rita små tavlor med skrivna ordspråk, som skulle bli så fina.... Madde fick en fläck på sin första så hon blev lite småilsken. När hon skulle påbörja en ny så kom det en fläck på den också. Då blev hon vansinnig o hade sönder tavlan!!! Och jag kunde inte hålla mig för skratt....Sen fick hon till den tredje jättefin- ända tills hon skulle sudda ut blyertsstrecken då allt suddades ut o blev svart...=( Hm, kan inte riktigt beskriva hur ilsken hon blev, och ja...det gick bara inte att låta bli att skratta! Det var helt enkelt inte meningen att hon skulle göra en tavla igår kväll! Undrar om hon gör ett fjärde försök nu när jag har åkt hem?? ;-) Nåja, vi gav upp tavel-tillverkningen och lade oss på soffan o degade framför tv:n. Vad händer då? Jag somnade så klart rak lång på soffan. Det var den kvällen det. Och så var det söndag igen då som är idag. Vi åkte därifrån vid tolvtiden. In en snabbsväng i Birsta på Media Markt och en blomsteraffär. Hem till Härnösand, fikade hos svärmor som fyllde år igår, och sen hem. In på facebook och läsa ikapp alla stora nyheter man missat...;-) Sen blir det tidig kväller tror jag. Stänger i morgon, urk vad tråkigt! Stänger bara var fjärde vecka, men det känns som det är varje. Me and I-party hos Linda i morgon kväll.... Och i morgon kommer grabbarna hem!!! =)

Inga kommentarer: