Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 16 mars 2010

Tjejmiddag med hatt-tema...=)

Igår var det min tur att ha tjejmiddag. Jag hade planerat allt till punkt o pricka, men sen blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig, så jag ändrade i sista minuten.... Jag bjöd på Tacogratäng och knäckig äppelpaj m glass. Slutade jobba kl 16 och hade inte ens handlat, så det blev aningen stressigt, men det blev bra till sist. Strax efter kl 18 ringde Helen och sa att jag skulle kolla ut genom sovrumsfönstret så skulle jag få se nåt när de kom.... Sagt o gjort. Gissa vad jag fick se??? Tre tjejer i hatt!!!! =) Haha, vad roliga de är! Hade nämligen fått en spådom i den roliga spåkulan på facebook för ett tag sen att jag skulle börja använda hatt för att se folks reaktioner el liknande.... Så nu hakade de väl på min nya trend....haha, jag är ju verkligen en hattmänniska...;-) Middagen blev i alla fall godkänd, trots att jag själv tyckte jag bjöd på lite "tråkig" mat den här gången.... Alltid trevligt på våra middagar hur som helst. Undrar hur många år vi haft det... Borde kanske vara 10 år nu eller nåt....? Vi har ju skapat en tjejmiddagsblogg där vi lägger ut våra recept. www.tjejmiddag2009.blogspot.com. Tycker det händer mycket roligt i mitt liv just nu, även om det inte är några stora saker... I morgon kväll har vi Sländan-träff på Wayne´s också...Kul! Och på fredag åker vi till Sveg o hälsar på syster yster och Mattias. Det ser jag fram emot, vi har inte träffas sen nyårsafton. Det känns länge sen, nu för tiden. Förr hade vi tyckt att det var ofta. Vi har verkligen skärpt till oss och träffas riktigt ofta nu för tiden, motför förr, det är kul. Hon är så rolig min syster, jag skrattar alltid så mycket när jag är med henne. Hennes blogg hittar man här: www.minimina85.blogspot.com. Tänk vad mycket blogg-reklam jag gör! Efter söndagens besök på Ikea var jag märkt på måndags morgonen.... När vi lämnade in barnen i leklandet "Småland" på Ikea fick både barn och vuxen en siffer-stämpel på handen, nr 087 för att vara exakt.... När jag vaknade och tittade mig i spegeln i går morse stod det 087 bredvid ögat, och det stod 087 på kinden!!!! Haha, vad jag skrattade åt mig själv, jag hade tydligen legat med handen emot så det hade färgat av sig i ansiktet...Tur att man tittade i spegeln innan man gick till jobbet.... =) Idag har jag varit till tandhygienisten och tagit bort tandstenen, så nu är jag helt klar där för ett år framåt! Jätteskönt! Det var första gången jag besökte tandhygienisten hos tandläkarna Wiklund, så jag var lite nervös, men hon var supergullig och jättebra!!!! Tog bort tandstenen med ultraljud och det gjorde inte alls ont och det gick väldigt fort också! Underbart att jag är klar! Kostade lite mer än 400 kr, jag hade räknat med 1000, så det var också positivt, även om det aldrig är kul att betala för sånt där elände. Skrev över alla tre barnen dit också från o med idag. Känns bra. Känner mig trygg där. Trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga så om att gå till tandläkaren, men man kan visst förändras! Nu ska jag snart börja med mat...undrar vad?? Har ingen lust och ingen fantasi alls. Tråkigt med vardagsmat! Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: