Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 10 mars 2010

Packar

Packar för sonen som ska med grannarna till Hassela torsdag till söndag. Vad kul för honom, och vad snällt av dom! Hoppas dom får fint väder.... Jobbade till halv fem idag, segt för det är så lite barn och då blir det lite halvtråkigt på dagarna. Patric har städat uppe i allrummet, vilken fröjd. Det är nåt vi dragit på jättelänge, det rummet har använts som förråd i flera år nu, så tråkigt att vi aldrig kan lära oss hålla ordning där uppe. Det värsta är att han har lite feber nu. Resten förstår ni själva. En sjuk karl.... det bådar inte gott. Hoppas verkligen att det är nåt snabbövergående, för till helgen ska vi ju få främmande av fam Kjellberg, vilket vi ser fram emot mycket! Tror Edvin är lite förtjust i Tuva, han hade nämligen en "fingervirkning" som hon gjort på skolan, som han burit omkring på hela eftermiddagen här hemma....=) Han har aldrig varit intresserad av fingervirkning förut om man säger så....;-) Gulligt! Han sa även att de två hade pratat på fritids om att de ska hem till oss på lördag.... Dagens största nyhet: Våren är på väg!!!! Det har varit flera plusgrader, takdropp och slask ute! Det kunde man inte tro för ett par veckor sen, trodde nog aldrig vi skulle få någon tillstymmelse till vår i år. Det gör mig så glad att den faktiskt verkar vara på väg! Nu är det dags att lägga Thea, och sen Edvin... Han har ändrat sig angående fritids, helt plötsligt tycker han att det är rätt kul att vara där även fast det är sportlov. Skönt. Det beror väl kanske på vilka andra barn som är där förstås. Han får dock sluta halv två och gå till mig på jobbet de sista timmarna innan jag slutar. Känns lite bättre så än att han ska vara till fem. Blir kanske lite facebookande sen, igår fick jag abstinens för då krånglade internet, men min kära sambo är ju bra på sånt så nu funkar det! Fick sms från brorsan idag, han har jobbat ett tag nu, det är bra för honom, han verkade må bättre än på länge. Jag blir så glad när han får må bra, han har haft det så tufft hela livet. Min kära lillebror. Den 29 mars ska jag på föreläsning om ADHD, synd att inte brorsan också börjar föreläsa om det. Det skulle passa honom, och han har så mycket att ge av sig själv i ämnet. Nej, jag skulle som sagt var lägga barn. Fastnar visst, är i skrivartagen.

Inga kommentarer: