Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 6 mars 2010

Lördag och strålande sol!

Solen skiner och det är verkligen underbart! Man är inte van ljuset så man får ont i ögonen när man går ut...;-)
Idag for vi ner på Ikea igen för att köpa stol nummer 7 och 8. Självklart fanns de inte, trots att de sa att de skulle få in dom igår....men nu var det ändrat så de skulle få in dom i morgon i stället...suck vad irriterande.... Fast jag har ju inget emot en extra tripp till Ikea i och för sig. Hittade dock en fin duk på Village till vårt nya fina bord och fina ljus på Lagerhouse, så jag kom ju inte hem tomhänt. Köpte en bukett tulpaner igår, första buketten i år. Jag bara äääälskar tulpaner, de är så fina! Synd att de brukar vissna så fort. Nu vill jag ha nya gardiner också till köket. Synd att man inte har råd att köpa allt som man vill ha jämt. Får leta fram några gamla....
Nästa lördag kommer familjen Kjellberg på middag, det ser jag fram emot! I kväll blir det melodifestivalen. Har inga andra planer.
Har haft en vansinnig huvudvärk idag. Vaknade av att huvudet pulserade så jag gick upp o tog 2 Ipren kl 7, och sen kom den tillbaka så fort Iprenen gick ur kroppen. PMS-huvudvärk. Slår aldrig fel dagarna innan. Får så hemskt ont, fattar inte hur det kan bli så. Detta har kommit sista åren. Undrar om det finns nåt mot det, eller om det är vanliga Ipren som gäller? Tycker inte ens att det tar bort huvudvärken helt utan bara toppen av den. Men idag måste ha varit värsta dagen, så nu blir det nog bättre.
Sportlov till veckan! Edvin är sur för att han måste vara på Fritids. Han tycker att han kan få vara hemma ensam, men det tycker inte jag. Han är ju bara 7 år trots allt. Men jag får liiite dåligt samvete för det verkar som alla andra får vara lediga.... men så är det. Vi var ju lediga länge i jul i stället och sen vill jag spara dagarna till sommaren. Jag kan ju inte ta ledigt ALLA lov, så många dagar har jag ju inte. Synd att man inte hade så många dagar.... Tänk att få vara ledig HELA sommaren, hela jullovet och sport och påsklov också.... det vore nåt det!
Ha en skön lördagskväll!

1 kommentar:

Anja sa...

Vad jobbigt med en sån huvudvärk! Har du provat "magnecyl koffein" i brusform ? Mattias har fått mig att prova dem...och de knäcker faktiskt vanlig alvedon med hästlängder! Jag håller verkligen med om att man skulle vilja vara ledig mycket mera..tillsammans med familjen, åka bort, hitta på nåt skoj. Tuva ska också gå på fitids hela veckan.