Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 26 mars 2010

FREEEEEDAG!!!!!!

IGEN!!! Kan man tänka sig! Slutade tidigt idag, åkte o handlade för helgen direkt så det blev bortgjort, sen hem o städa.... Edvin och Thea har var sin kompis här och Jonathan är hos en kompis.... Testade en ny maträtt som jag hittade i Härnösands-journalen eller vad den heter. Nån kasslergratäng med pasta och pulverbea, krossade tomater o ost. Det var inte så dumt faktiskt. Igår hade vi "beteendeförändringsgrupp" på jobbet. Det är en tjej som läser till Hälsovägledare el liknande som gör praktik i vårt område, och hon erbjuder olika aktiviteter som man får prova på. Pilates, core, massage, coachsamtal, betendeförändring, tex viktminskning eller stress, ja en massa olika saker, och det är alltså alldeles gratis nu i åtta veckor. Så då passade jag på och testa första tillfället i beteendegruppen. Vi var tre st som var med och alla hade vikten som problem. Tyckte tjejen var bra, hon gick igenom en massa saker och ställde en massa frågor om hälsa. Idag kom hon tillbaka och vi fick väga oss och mäta midjan och räkna ut BMI, osv. Hemska saker!!!!! Sen kommer hon med piskan och gör en uppföljning om ett par veckor!!! Då vill man ju gärna ha gått ner nåt kilo, så nu är det skärpning!!!! Intressant.....eller inte...vi får väl se... Men det är nog bra att veta att det blir en uppföljning, då vill jag inte stå där och skämmas allt för mycket! Så hejja mig nu, peppa mig tack!!! Jag väger nästan lika mycket som när jag var hög-gravid med Thea, det är inte direkt kul om man säger så.... Dagens bästa: Jag har inte köpt nåt fredagsmys till mig o Patric tills i kväll, vi får gnaga på en gurkbit om vi blir sugna... För det handlar ju om beteendet, att det blivit en vana att alltid mumsa på nåt gott framför tv:n på fredagskvällen. Slut med det nu. Ute är det surväder. Ha en trevlig helg!!!

Inga kommentarer: