Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 23 mars 2010

Pojken och räven

Idag följde jag med "Stjärngruppen" på jobbet till biblioteket och tittade på sagostund/teater "Pojken och Räven". Jösses vad duktiga de är, två damer som brukar ha dessa stunder, berättande med sång o musik och enkel rekvisita. Sånt jobb skulle jag också kunna tänka mig att ha!!! Uppskattas verkligen av både barn och vuxna, det blir nåt lite extra i förskolevardagen. Slutade tidigt idag, så skönt... Thea och jag gick till skolan och hämtade Edvin. Lämnade hans skridskor och hjälm där, de ska visst åka i slutet av veckan, vilket han inte vill alls, men sånt är livet, jympan i skolan är ett helvete, det står jag fast vid. Hoppas inte något barn upplever det med sån fasa som jag själv gjorde, blääh. Thea sitter här vid bordet och ritar, och ritar och ritar....som alltid.... Hon borde verkligen gå och lägga sig, men hon tittar så bedjande på mig och säger "snäääällla kan jag inte bara få rita klart den här teckningen??".... Jag minns ju hur det där var, jag producerade lika många teckningar själv i hennes ålder. Hon är så rolig, tänk vad jag skrattade åt henne förra veckan! På torsdagsmorgonen var jag halvstressad och stod med skorna på och tjatade: Klä på dig nu, vi måste gå, jag kommer för sent till jobbet, skynda dig...osv. Då drog Thea en djup suck, tittade på mig och sa: "Herregud, det här kommer att slita ut mig!" Hahahahahaha, det lät såå kul...! Vad får hon allt ifrån?? På fredagen när vi skulle åka till Sveg kom nästa roliga grej, värt att skrivas upp... Hon satt på golvet och lekte med "Barbie och Ken". Jag var där inne för jag höll på packa hennes kläder som hon skulle ha i helgen hos farmor o farfar.... Då sa hon i sin dock-lek helt spontant: (antar att det var Ken som sa det till Barbie) "Kyss mig, baby!!!" HAHAHAHAHAHA, ja man får sig många goda skratt!!!! =) Nu måste jag dock försöka få henne i säng...och sen ska jag kolla på svt play på Saltön, som jag missade i går kväll. God natt o sov gott!

Inga kommentarer: