Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 28 februari 2010

Trevligt sällskap, kladdkaka glada barn!

Vilken jättetrevlig kväll det blev igår! Vi promenerade till Anja och Mattias så vi var där mellan fem och halv sex igår eftermiddag. Barnen började genast leka och hade väldans roligt. Patric och Mattias verkade finna varandra direkt och pratade om allt från hockey till volvo-bilar och whisky...=) Anja fyllde upp vin i glasen och lagade till den goda middagen som vi sedan blev bjudna på. Supergott kött som legat i nån smarrig marinad, och hemmagjorda klyftpotatisar/ morötter. God sås och en härlig sallad till....Mums! När vi sedan var mätta och glada serverades det en kladdkaka som nog var den godaste jag ätit i mitt liv. Han kan sin sak, bagaren! =) Sedan förflyttade vi oss till vardagsrummet och melodifestivalen. Vi pratade och skrattade och hade verkligen roligt, det är kul när man känner att det stämmer så bra och man har saker att prata om. Barnen var alldeles upp i gasen och skrattade så de nästan tuppade av..... När klockan var mellan halv elva o elva kände vi att vi var tvungna att ge upp om vi skulle få hem barnen promenerandes.... Annars har jag kunnat stanna flera timmar till! Edvin och Thea var sååå trötta när vi gick hem. Thea grät för minsta lilla och Edvin var åt andra hållet, alldeles fnittrig så man kunde tro att han hade smuttat på vinet också....;-) När vi kom hem var klockan nästan halv tolv och de somnade bums, så gjorde även jag själv med ett leende på läpparna. Vad härligt det är att man fortfarande kan finna nya vänner så här i "vuxen" ålder. Vi ska bjuda hem dom till oss nån helg när det passar. Roligt! Så kom då söndagen som är idag..... Barnen sov inte längre än vanligt trots att de var uppe så länge. Detta har medfört en mindre rolig dag. Bråk, tjafs, gnäll, grin, skrik....allt som en trött mamma inte orkar med. Mitt i allt kom vi på att vi ville åka till Birsta. Men det ville inte Edvin och ställde till en scen med ännu mera tjafs. Jag blev på dåligt humör och ville inte åka heller....oj oj oj, vilken dag. Men då kom Patric på att han kunde fråga sin mamma om hon ville vara barnvakt, och det ville hon!!! Tack gode gud, jag hade inte klarat dagen annars...! Så det slutade med att jag, Patric och Jonathan åkte ner själva. Så skönt. Vi köpte en ny vardagsrumsmatta som nog kommer bli fin. Tittade på köksmöbler. Inser att nu är vi tvungna att köpa, de vi har håller på rasar ihop, vi har knappt en hel stol till varje familjemedlem... Kanske tar tag i saken i veckan här.... fast det är mycket pengar...=( Annars blev det ingen storhandel för min del. Närmare bestämt inget, förutom mattan. Hade plockat med så fina påslakan också men när vi kom till kassan upptäckte vi att det var fel storlek, hade tagit såna dubbelstorlekar, så jag lämnade dom till en som jobbade där. Orkade inte gå och leta några nya, så det får bli en annan gång. Ska lägga mig i tid. Känner att jag är på väg in i en läs-period. Det var länge sen jag hade en sån sist, men det är skönt när de infinner sig. En bra bok är aldrig fel. God natt och ha en bra vecka!

1 kommentar:

Anja sa...

Vad glad jag blir när jag läser din berättelse :)Det var jättetrevligt att ha er här! Ser framemot att träffas snart igen :)